ΓΙΑ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ

Κάποιες σημειώσεις, και πάλι, από αυτές που κρατούσα στον καιρό της ενεργού δράσης μου.

Μου είχαν προκαλέσει ενδιαφέρον, κάποτε, τα λόγια κάποιου μεγάλου, δεν ξέρω ποιου, για ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ στη ζωή των ανθρώπων.
Τα λόγια αυτά είναι γραμμένα χρόνια πριν, αλλά τα επαναφέρω, γιατί θεωρώ ότι είναι τραγικά επίκαιρα και εντυπωσιακά διαχρονικά.

Τα Λαμόγια, όπως συνηθίζουμε να ονομάζουμε σήμερα τους υπηρέτες του παράνομου χρηματισμού, τους γνωρίζετε όλοι σας. Τους ζήσατε και ζούμε όλοι στο πετσί μας, εδώ και πέντε χρόνια, τις συνέπειες της δράσης όλων αυτών των τυχοδιωκτών της πολιτικής -και όχι μόνο- ζωής.
Εγώ σήμερα θα ασχοληθώ με το ΧΡΗΜΑ, τον Μαμωνά, όπως το ονομάζουν τα χριστιανικά κείμενα και έχουν συνηθίσει να το αναφέρουν πολλοί ηλικιωμένοι -και ακόμα τίμιοι- άνθρωποι.

Είχα, λοιπόν, διαβάσει και είχα καταγράψει τα παρακάτω:
Το Χρήμα είναι ένα περίεργο πράγμα με δυο ΑΝΤΙΘΕΤΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:
Είναι ΧΡΗΣΙΜΟ και ΑΧΡΗΣΤΟ μαζί.
Χρήσιμο είναι μόνο όταν το χρησιμοποιείς, δηλαδή όταν το ξοδεύεις.
Αλλιώτικα, είναι εντελώς άχρηστο.
Και, μόλις αρχίσει να γίνεται χρήσιμο, το ΧΑΝΕΙΣ.
Δεν έχεις λοιπόν παρά να διαλέξεις ένα από τα δυο:
Να έχεις στα χέρια σου ένα πράγμα Άχρηστο και να το κρατάς και να το προσέχεις
μη σου πάθει τίποτα
ή να το χρησιμοποιήσεις και να πάψεις να το έχεις.
Διαλέγεις και παίρνεις.

Σημειωτέον ότι αυτό εφαρμόζεται στο λίγο χρήμα,
γιατί, όταν έχεις πολύ,
μπορείς να χαλάς και πάλι άφθονο να έχεις.
Αλλά πότε το χρήμα λέγεται Πολύ και πότε λέγεται Λίγο;
Μέτρο και όριο, δυστυχώς, εδώ δεν υπάρχει,
διότι, όσο χρήμα και αν έχεις, σου φαίνεται λίγο. Πολύ λίγο.
Και όσο πιο πολλά κερδίζεις, τόσο πιο λίγα σου φαίνεται πως έχεις………ΔΥΣΤΥΧΩΣ.

Παληοτάκης

Παραθέτουμε πληροφορίες που βρήκαμε για τον «Μαμωνά»:

Το ουσιαστικό Μαμωνάς δεν εμφανίζεται στην Παλαιά Διαθήκη, όμως σε εβραϊκά κείμενα χρησιμοποιείται με τις έννοιες “πόρος”, “κέρδος” (κυρίως το ανέντιμο), “αποζημίωση”, “λύτρα” ή “δωροδοκία”, δίνοντας πάντα την αίσθηση του αναξιοπρεπούς και αποτελώντας στόχο ηθικής επίκρισης.
Η θεολογική σημασία του όρου σχετίζεται με την πλεονεξία η οποία είναι μια μορφή ειδωλολατρίας, αφού σημαίνει μεγαλύτερη προσκόλληση στα υλικά αγαθά παρά στο Θεό, σαν να ήταν αυτά οι κύριοί του. [?] ο Μαμωνάς είναι άδικος, αλλά και ψεύτης και απατηλός, αφού είναι μωρία να στηρίζεται κανείς σε φθαρτά αγαθά τα οποία ο χρόνος αφανίζει και ο θάνατος αχρηστεύει.

Αντιγράφουμε από το euro2day ένα κείμενο του Θανάση Μαυρίδη, που «πολύ μας άρεσαν οι 10 εντολές του» και το παραθέτουμε ως επίκαιρο και «διδακτικό».

Τι πρόσταξε ο Μαμωνάς τον κερδοσκόπο

Όταν ο πρώτος κερδοσκόπος εμφανίστηκε στη γη, ο Μαμωνάς του έδωσε δέκα εντολές.
Για να παραμένει πάντα εντός αγοράς και να λατρεύει έτσι τον Κύριό του.
Δέκα εντολές που θα έπρεπε να τις τηρεί ευλαβικά…

Εντολή πρώτη: Παίζε με τα λεφτά των άλλων. Το πολύ πολύ να τα χάσεις, αλλά δεν θα είναι τα δικά σου λεφτά.

Εντολή δεύτερη: Φόρα καλά ρούχα, κάπνιζε ακριβά πούρα, οδήγα ακριβά αυτοκίνητα. Πούλα αυτό που δεν είσαι. Μόνο έτσι θα πείσεις τους άλλους να ακολουθήσουν τις επιλογές σου. Μόνο έτσι θα τους τα πάρεις όλα.

Εντολή τρίτη: Πούλα πρώτος! Πούλα τους όλους!

Εντολή τέταρτη: Πόνταρε στα όνειρα των ανθρώπων και στις προσδοκίες τους. Τα όνειρα δεν μετριούνται, δεν κοστολογούνται και δεν εποπτεύονται.

Εντολή πέμπτη: Μην ακολουθείς το ρεύμα. Ούτε και να του εναντιώνεσαι. Οι άνθρωποι πορεύονται προς τη χαρά ή τη δυστυχία. Εσύ θα διαλέξεις τον τρίτο δρόμο, προς το κέρδος. Το κέρδος δεν έχει ούτε χαρά ούτε λύπη. Έχει, όμως, τις ρίζες του στον ενθουσιασμό και στην απογοήτευση των ανθρώπων.

Εντολή έκτη: Να μην ξέρει κανείς πόσα έχεις κερδίσει. Όταν οι άλλοι κερδίζουν θα λες και εσύ το ίδιο και όταν έχουν χάσει θα καταριέσαι τους αδίστακτους που οδήγησαν τον κόσμο στην καταστροφή.

Εντολή έβδομη: Να μην πιστεύεις. Αν εσύ είσαι καλός ψεύτης, σίγουρα υπάρχει κάποιος καλύτερος.

Εντολή όγδοη: Να μην λυπάσαι για τις ζημιές των άλλων. Τη δύσκολη ώρα δεν θα λυπηθεί κανείς για τις δικές σου απώλειες. Να είσαι σκληρός, ανελέητος και να μην αφήνεις περιθώρια στον αντίπαλό σου να σηκωθεί και πάλι στα πόδια του.

Εντολή ένατη: Μην γυρίζεις πίσω, μην επαναλαμβάνεις σήμερα αυτά που έκανες χθες. Κάποιοι έμαθαν από τη χθεσινή σου δράση και πρέπει πάντοτε να είσαι ένα βήμα μπροστά από τους διώκτες σου.

Εντολή δέκατη: Να τηρείς πάντοτε όλα τα παραπάνω. Κι αν αυτά δεν σε οδηγήσουν στη γη της επαγγελίας, να θυμάσαι ότι το ίδιο συνέβη και σε άλλους. Διότι οι εντολές αυτές είναι η μισή συνταγή της επιτυχίας. Η άλλη μισή βρίσκεται στα χέρια της θεάς Τύχης και όπως γνωρίζεις, η Τύχη είναι τυφλή.

Leave a Reply